جدال با مرگ | روایت ۲ ساعت اضطراب و دلهره در عملیات نجات جان پاکبان مشهدی گرفتار در سیل + ویدئو خبر خوش رئیس سازمان برنامه و بودجه برای معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۰ آموزش‌ و پرورش: سوالات امتحان علوم خارج از کتاب درسی نبود همه چیز درباره خواص گوجه سبز | میوه ترش و خوشمزه بهاری چند صبحانه فوق العاده برای کودکان| راهنمای کامل صبحانه برای کودکان ثبت تردد بیش از ۲ میلیون وسیله نقلیه در راه‌های خراسان رضوی جذب ۱۱ هزار معلم جدید در خراسان رضوی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ تسویه حساب معوقات حقوق بازنشستگان شروع شد (۸ خرداد ۱۴۰۳) | زمان اجرای همسان‌سازی با احکام جدید اعلام شد خبر جدید درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ۱۴۰۳ | بازنشستگان منتظر خبر‌های خوش همسان‌سازی حقوق باشند (۸ خرداد ۱۴۰۳) کافه سگ‌ها در تهران پلمب شد + فیلم توقف پنج‌ساعته پرواز‌های بین‌المللی مهرآباد در روز ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ سؤالات امتحان علوم پایه نهم دانش‌آموزان را شوکه کرد اطلاعیه مهم تأمین‌اجتماعی: بیمه‌شدگان اطلاعات حساب خود را به‌روز کنند + لینک سایت پرداخت معوقات حقوق فروردین بازنشستگان کشوری در برخی استان‌ها آغاز شد + جزئیات (۸ خرداد ۱۴۰۳) ثبت‌نام بیش از ۲۷ هزار جامانده نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی زودتر اجرایی شود رکورد اهدای عضو در مشهد شکسته شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی ( ٨خرداد ١۴٠٣) | افزایش باد و بارش‌های رگباری در ساعات بعدازظهر رشد ۱۴۰ درصدی تعداد روز‌های دارای هوای پاک در مشهد
سرخط خبرها

کمبود مواد ضدعفونی کننده در نیشابور

  • کد خبر: ۱۹۳۳۶
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶
کمبود مواد ضدعفونی کننده در نیشابور
شهردار نیشابور گفت: اگرچه به صورت دوره‌‏ای تمامی اماکن و وسایل عمومی سطح شهر نیشابور ضد عفونی می‌‏شوند، اما با مشکلی که اکنون مواجه هستیم در تامین مواد ضد عفونی است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ علی نجفی عنوان کرد: از روز قبلی که به طور رسمی آمار فوتی‎های نیشابور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا اعلام گردید در مرحله اول ۲۰ اکیپ از نیرو‌های خدمات شهری تشکیل شد و با در اختیار گذاشتن تجهیزات مورد نیاز، ضد عفونی کردن ناوگان اتوبوسرانی را آغاز نمودیم.

وی همچنین از تعطیل کردن تمامی بازار‌های روز، هفته بازارها، بازار دام و طیور در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: در گام بعدی اقدام به ضد عفونی کردن مساجد، پاساژها، دکه‌‏های تلفن عمومی و ایستگاه‌های اتوبوس نمودیم.

شهردار نیشابور مطرح کرد: در خود شهرداری نیز تمامی جلسات جمعی تعطیل و برای اینکه خللی در کار‌ها ایجاد نشود جلسات به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌‏شوند.

نجفی افزود: در حال حاضر بیش از یک هفته است که هرشب ۸۰ دستگاه اتوبوسی که در سطح شهر فعال هستند، ضد عفونی می‏‌شوند و ۲۰ اکیپی که تشکیل شده هر شب به سطح مساجد مراجعه کرده و کار‌های ضد عفونی را انجام می‌‏دهند.

وی بیان کرد: اگرچه به صورت دوره‏‌ای تمامی اماکن و وسایل عمومی سطح شهر ضد عفونی می‌‏شوند، اما با مشکلی که اکنون مواجه هستیم، تامین مواد ضد عفونی است. با این وجود اداراتی که درخواست‎هایی داشتند اکیپ‏‌ها اعزام شدند و همکاری لازم را داشته‌ایم، همچنین تجهیزات حفاظتی در اختیار رانندگان تاکسی گذاشته شده است.

شهردار نیشابور گفت: قبل از اینکه به طور رسمی آماری از افراد فوت شده اعلام شود، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی برای تمامی کارگران خدمات شهری و نیرو‌های خدماتی داخل شهرداری کلاس‎های آموزشی برگزار شده است.

وی عنوان کرد: اگرچه سعی کردیم با تعطیل کردن بازار‌ها مردم از حضور در اماکن عمومی پرهیز کنند، اما متاسفانه خیلی مورد توجه قرار نمی‏‌گیرد که امیدواریم شهروندان بیشتر نکات بهداشتی را رعایت کنند.

درب‎های ۵ بقعه در نیشابور بسته شدند

در همین خصوص رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نیشابور به ایسنا گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا قسمت تربت‎خانه و ضریح بقاع شاخص بسته شده است.

حجت‌الاسلام صادق خلیلی اظهار کرد: قسمت‎های دیگری هم که مانند سرویس بهداشتی باز هستند، اعلام شده باید روزی چندین مرتبه ضد عفونی شوند و مکان‌هایی که در آن‌ها رفت و آمد کمتری صورت می‏‌گیرد نیز اعلام گردیده تا تذکرات بهداشتی بر روی دیوار و حتی خود ضریح نصب شود تا از بوسیدن ضریح به جد پرهیز کنند.

وی گفت: از ۶۲ بقعه متبرکه در شهرستان نیشابور درب‎های ۵ بقعه اصلی شامل امامزاده محروق، امامزاده یحیی (ع)، بی بی شطیطه، امامزاده عینعلی و قدمگاه بسته شده تا رفت و آمد در آن‌ها برای جلوگیری از شیوع و انتقال ویروس کرونا انجام نشود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نیشابور اظهار کرد: در بقاع متبرکی نیز که رفت و آمد در آن‌ها بیشتر صورت می‏‌گیرد؛ روزی ۴ مرتبه کار ضد عفونی انجام می‌شود.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->